۱- خدمات پردازشی (Processing Services)
مرکز کامپیوتر با در اختیار داشتن سه سایت مستقل در پردیس مرکزی، پردیس مهندسی و پردیس کشاورزی آماده ارائه خدمات به دانشجویان در تمامی مقاطع میباشد.
۲- سرویس اینترنت (Internet Services)
کاربران دانشگاهی شامل دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، کارمندان و اعضای هیات علمی میتوانند از طریق کامپیوترهای مرکز کامپیوتر یا کامپیوترهای بخشهای دیگر دانشگاه و با داشتن امکان دسترسی مجاز(account) از سرویس اینترنت استفاده کنند. در حال حاضر به دانشجویان دکتری ماهیانه ۱۵ گیگا بایت، به دانشجویان کارشناسی ارشد ماهیانه ۱۰ گیگا بایت و به دانشجویان کارشناسی ماهیانه ۵ گیگا بایت ترافیک اختصاص داده شده است.
۳- سرویس اینترنت توسط سیستم بیسیم (Wireless)
علاوه بر امکان اتصال به اینترنت از طریق کامپیوترهای شخصی (PC) متصل به کابل شبکه، کاربران می توانند از طریق شبکه Wireless دانشگاه نیز از اینترنت استفاده کنند. تقریبا تمامی ساختمان های موجود در دانشگاه شامل خوابگاه های دختران و پسران، دانشکده ها و ... تحت پوشش این شبکه می باشند.
۴- پشتیبانی از سرویس های برخط
مرکز کامپیوتر مسئول ارائه، پشتیبانی و به روز رسانی سرویس های پست الکترونیکی، وب سایت اصلی دانشگاه، سایت مرکز آموزش های الکترونیکی، سامانه ی مجلات، فایل سرور، سرویس دانشجویی، فرهنگی، سامانه تغذیه، فیش حقوقی، خدمات کتابخانه و تمامی سرویس های برخط موجود در دانشگاه به کاربران می باشد.
۵- پشتیبانی از سرورهای داخلی دانشگاه
علاوه بر سرورهای برخط که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند، تعدادی از سرورها نیز وظیفه سرویس دهی به کاربران درون دانشگاه را بر عهده دارند. از آن جمله می توان به DHCP, DNS, HPC, ... مانند اشاره کرد. مرکز کامپیوتر مسئولیت راه اندازی و پشتیبانی این سرورها را نیز بر عهده دارد.
۶- سيستم هاي مانيتورينگ
در اين بخش از Config سوييچ ها و روتر هاي دانشگاه تا کنترل و مانيتورينگ همه چيز تحت کنترل ميباشد. 3 سيستم مانيتورينگ در مرکز داير مي باشد که کارهاي زير را انجام ميدهد: 1- مانيتورينگ پهناي باند مصرفي دانشکده ها بصورت (روزانه – هفتگي – ماهيانه- ساليانه) از داده ها و ميزان مصرف در تمامي ساعات Backup تهيه مي شود 2- مانيتورينگ سوييچ ها و روتر هاي مرکز از لحاظ اتصالات ، قطعي ها و Alarm هاي مختلف 3- مانيتورينگ کاربران پر مصرف در سطح دانشگاه و گزارش گيري (پر بازديد ترين سايتها ،پر بازديدترين پروتکل ها و ...) 4- مانیتورینگ سرورها در صورت بروز هر گونه مشکل و از کار افتادن سرویس ها
۷- مرکز دانلود (FTP)
در مرکز دانلود دانشگاه مجموعه بزرگی از فیلمهای آموزشی در تمام زمینههای مورد نیاز دانشجویان و نرمافزارهای مورد نیاز اساتید و دانشجویان گردآورس شده است. این سرویس تنها در داخل دانشگاه و از طریق اتصال یا کابل قابل استفاده میباشد.
۷- سیستم تیکتینگ (سامانه پاسخگویی)
در این سامانه کاربران میتوانند تمامی مشکلات خود را که به مرکز کامپیوتر مربوط میشود با ما در میان بگذارند تا در سریعترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن راهنماییهای لازم را دریافت نمایند.
مرکز کامپیوتر با در اختیار داشتن سه سایت مستقل در پردیس مرکزی، پردیس مهندسی و پردیس کشاورزی آماده ارائه خدمات به دانشجویان در تمامی مقاطع میباشد.
۲- سرویس اینترنت (Internet Services)
کاربران دانشگاهی شامل دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، کارمندان و اعضای هیات علمی میتوانند از طریق کامپیوترهای مرکز کامپیوتر یا کامپیوترهای بخشهای دیگر دانشگاه و با داشتن امکان دسترسی مجاز(account) از سرویس اینترنت استفاده کنند. در حال حاضر به دانشجویان دکتری ماهیانه ۱۵ گیگا بایت، به دانشجویان کارشناسی ارشد ماهیانه ۱۰ گیگا بایت و به دانشجویان کارشناسی ماهیانه ۵ گیگا بایت ترافیک اختصاص داده شده است.
۳- سرویس اینترنت توسط سیستم بیسیم (Wireless)
علاوه بر امکان اتصال به اینترنت از طریق کامپیوترهای شخصی (PC) متصل به کابل شبکه، کاربران می توانند از طریق شبکه Wireless دانشگاه نیز از اینترنت استفاده کنند. تقریبا تمامی ساختمان های موجود در دانشگاه شامل خوابگاه های دختران و پسران، دانشکده ها و ... تحت پوشش این شبکه می باشند.
۴- پشتیبانی از سرویس های برخط
مرکز کامپیوتر مسئول ارائه، پشتیبانی و به روز رسانی سرویس های پست الکترونیکی، وب سایت اصلی دانشگاه، سایت مرکز آموزش های الکترونیکی، سامانه ی مجلات، فایل سرور، سرویس دانشجویی، فرهنگی، سامانه تغذیه، فیش حقوقی، خدمات کتابخانه و تمامی سرویس های برخط موجود در دانشگاه به کاربران می باشد.
۵- پشتیبانی از سرورهای داخلی دانشگاه
علاوه بر سرورهای برخط که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند، تعدادی از سرورها نیز وظیفه سرویس دهی به کاربران درون دانشگاه را بر عهده دارند. از آن جمله می توان به DHCP, DNS, HPC, ... مانند اشاره کرد. مرکز کامپیوتر مسئولیت راه اندازی و پشتیبانی این سرورها را نیز بر عهده دارد.
۶- سيستم هاي مانيتورينگ
در اين بخش از Config سوييچ ها و روتر هاي دانشگاه تا کنترل و مانيتورينگ همه چيز تحت کنترل ميباشد. 3 سيستم مانيتورينگ در مرکز داير مي باشد که کارهاي زير را انجام ميدهد: 1- مانيتورينگ پهناي باند مصرفي دانشکده ها بصورت (روزانه – هفتگي – ماهيانه- ساليانه) از داده ها و ميزان مصرف در تمامي ساعات Backup تهيه مي شود 2- مانيتورينگ سوييچ ها و روتر هاي مرکز از لحاظ اتصالات ، قطعي ها و Alarm هاي مختلف 3- مانيتورينگ کاربران پر مصرف در سطح دانشگاه و گزارش گيري (پر بازديد ترين سايتها ،پر بازديدترين پروتکل ها و ...) 4- مانیتورینگ سرورها در صورت بروز هر گونه مشکل و از کار افتادن سرویس ها
۷- مرکز دانلود (FTP)
در مرکز دانلود دانشگاه مجموعه بزرگی از فیلمهای آموزشی در تمام زمینههای مورد نیاز دانشجویان و نرمافزارهای مورد نیاز اساتید و دانشجویان گردآورس شده است. این سرویس تنها در داخل دانشگاه و از طریق اتصال یا کابل قابل استفاده میباشد.
۷- سیستم تیکتینگ (سامانه پاسخگویی)
در این سامانه کاربران میتوانند تمامی مشکلات خود را که به مرکز کامپیوتر مربوط میشود با ما در میان بگذارند تا در سریعترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن راهنماییهای لازم را دریافت نمایند.